16. MAR 2017

5 skrivnosti do uspešne spletne trgovine

Za spletne trgovce, ki na trgu kupce zajemate že z veliko žlico, in tiste, ki svoj spletni posel šele začenjate, smo pripravili nov prispevek. Ta razkriva 5 skrivnosti, s katerimi bo vaša spletna trgovina še uspešnejša. Če jih boste upoštevali, boste dosegli takojšnje pozitivne učinke.

 

  1. Najdite ustrezen izdelek za prodajo

    Najti izdelke za prodajo po spletu je eden najtežjih delov spletne prodaje. Trg je zelo nasičen, vedno se najde kdo cenejši, ali nekdo, ki meša štrene s slabšimi izdelki in še bi lahko naštevali. Kako najti idealen izdelek za prodajo po spletu?

     

    Najprej se zazrite vase ter pomislite na to, kaj radi počnete, kaj vas zanima, nato pa poskusite poiskati izdelek, katerega bi z veseljem promovirali in prodajali. Na ta način boste delo opravljali z veliko večjim veseljem, posledično tudi dosti bolj uspešno.

     

    Če sami ne morete najti izdelka, ki bi ga prodajali, si lahko pomagate z različnimi orodji in spletnimi stranmi. Ena od teh je Google Trends (https://www.google.si/trends), kjer lahko preverite, katere stvari so najbolj iskane po spletu za posamezne države, mesta ali na splošno.

     

    Zamisli lahko prav tako najdete med popularnimi izdelki na straneh največjih spletnih trgovcev (Ebay, Amazon, Alibaba), kjer so tisti trenutek najbolj popularni in prodajani izdelki objavljeni po kategorijah.

  2.  

  3. Prisotnost na trgu

    Povpraševanje

    Povpraševanja, ki se dogajajo na spletu, najlažje vidimo skozi oči spletnih iskalnikov, na katerih uporabniki spleta vpisujejo iskalne nize, ki opisujejo njihove težave, iskane rešitve, izdelke in storitve. Povpraševanje se na tedenski in mesečni ravni spreminja, podobno kot borza. Redno je treba spremljati povpraševanja, to pa najlažje storimo z orodjem največjega iskalnika Google. Orodje se imenuje Načrtovalnik ključnih besed ali Keyword Planner. Najdete ga na naslovu https://adwords.google.com/KeywordPlanner.

     

    Konkurenca

    Konkurenco boste enostavno preverili že s preprostim iskanjem na Googlu. Ne pozabite iskati v načinu brez beleženja zgodovine, ki ga ima večina spletnih iskalnikov (tako bodo rezulatati najbolj objektivni in ne bodo prilagojeni vaši zgodovini iskanj). Med rezultati prve strani boste našli tako tiste, ki so prisotni s plačljivimi oglasi, kot tiste, ki se odlično uvrščajo po organski poti in zelo verjetno izvajajo SEO (optimizacija spletne strani za iskalnike). Imejte odprte oči in napeta ušesa. Konkurenco boste opazili na oglasnih panojih, na radijskih postajah, med ogledom najljubše nanizanke in še kje. Bodite pozorni na pristope, ki jih uporabljajo, in uspešne do določene mere tudi posnemajte.

     

    Prodajni kanali

    Ne pozabite. V vaši spletni trgovini želite razpršen promet z različnih virov.
    Eden najpomembnejših virov je zagotovo direktni promet, ki vključuje tudi e-mail marketing, mrežni marketing in direktni vpis url-naslova v orodno vrstico.

     

    Zelo pomemben (še posebej na začetku poslovne poti) je plačan iskalni promet. Pri njem lahko, čeprav ste trgovino šele odprli, v nekaj urah pridete na prva mesta na Googlu in neposredno konkurirate večjim uveljavljenim znamkam/trgovinam, ki so tam prisotne s plačanimi oglasi ali/in visoko naravno uvrstitvijo. V ta namen bo treba uporabiti orodje Google AdWords.

     

    Naslednji v vrsti so primerjalniki cen oz. iskalniki izdelkov. Pomembnejši slovenski primerjalnik je Ceneje.si, v tujini pa so to npr. Google Product Search (zdaj imenovan tudi Google Shopping), TheFind.com, tudi Shopping.com, Shopzilla.com, Nextag.com. Vpis v nekatere je brezplačen, prinese pa vam lahko kar nekaj dodatnega obiska na spletno trgovino.

     

    Prodaje se lahko lotimo tudi na način, da del svojih izdelkov vnesemo na velike spletne tržnice, kot sta Ebay.com ter Amazon.com in tam izvajamo prodajo. Za njima so se razvile še nekatere druge tržnice, in sicer Sears, Walmart, Newegg in Buy.

     

    Velik vzpon doživljajo tudi pametni telefoni z modernimi iskalniki, barcodami in QR-kode skenerji oz. aplikacijami, ki se uvrščajo v kategorijo Mobilno. Delež prometa s teh naprav je za nekatera področja trgovine res velik in obsega preko 50 % vsega prometa. Če pričakujete takšno statistiko, je vredno razmisliti o mobile first razvoju spletne trgovine, ki na prvo mesto postavlja postavitev spletne trgovine za uporabnike mobilnih naprav.

     

    Zadnja, ki je ne smemo pozabiti, je kategorija Družabno, kamor spadajo družabna omrežja. Ta vedno bolj postajajo tudi prodajni kanal. Na Facebooku lahko odpremo Shop tab ali zavihek trgovine, kjer prikazujemo naše izdelke ter pobiramo naročila. Podobne rešitve za spletne trgovce ponujajo tudi drugi družabni mediji – Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat …

     


    razmerja-med-viri-prometa

    Slika: Razmerja med viri prometa na spletni trgovini (graf prikazuje povprečje 120.000 spletnih trgovin z vsega sveta)
    Vir: http://www.smartinsights.com/ecommerce/ecommerce-analytics/important-e-commerce-traffic-sources/

     


    Razmerje-med-obiskom-z-mobilnih-naprav

    Slika 2: Razmerje med obiskom z mobilnih in drugih naprav (graf prikazuje povprečje 120.000 spletnih trgovin z vsega sveta)

    Vir: http://www.smartinsights.com/ecommerce/ecommerce-analytics/important-e-commerce-traffic-sources/

  4.  

  5. Olajšajte nakupni proces

    Programske rešitve (software)

    Različne programske rešitve nudijo različne možnosti vključevanja razširitev ter nabora plačljivih in brezplačnih razširitev v sistem, ki vašo spletno trgovino poganja. Preverite organizacijo, aktivno skupnost in nabor programskih rešitev, ki stoji za vašim sistemom – npr. pri Magentu https://marketplace.magento.com/. Pri nakupu teme vizualne podobe spletne trgovine pazite na to, da je ta dinamična, se hitro nalaga in je prilagojena za prikaz na mobilnih napravah.

     

    Zaključevanje nakupa (checkout)

    V okviru blagajne in zaključevanja nakupa lahko vključimo kar nekaj uporabnih dodatkov, ki bodo zmanjšali odstotek opustitve košarice in povečali število izdelkov v košarici. Rešitve za to so crossselling (navzkrižna prodaja), upsellling (nadgradna prodaja), downselling (zamenjava dražjega izdelka s podobnim cenejšim) vtičniki. To so vtičniki, ki po opustitvi košarice in nezaključenem nakupu uporabniku na e-naslov pošljejo spodbudo z npr. dodatnim popustom za nakup, personalizacijo nakupnega procesa in drugo. Nekatere spletne trgovine nudijo košarico in zadnji del nakupnega procesa v angleškem jeziku, kar ni najbolje. Jezik nujno prilagodite lokalnemu jeziku posamezne skupine kupcev.

     

    Varnost

    Varnost osebnih podatkov in podatkov o plačilnih karticah sta dve največji skrbi vsakega kupca. Dobra osnova bo spletna stran z varno https:// povezavo in s certifikatom, ki napadalcem zelo oteži prisluškovanje in krajo podatkov. Druga točka, kjer preži nevarnost, je v zaključni fazi nakupa pri online plačilu. Za ta korak je najpametneje izbrati programske rešitve ene izmed bank ali spletnih plačilnih sistemov, saj je odgovornost in skrb za varnost na strani ponudnika.

     

    Plačilna sredstva

    Manj je več, vendar ne v tem primeru. Širšo paleto plačilnih sredstev kot bo podpirala vaša  spletna trgovina, večja je verjetnost, da bo nekdo brez težav zaključil svoj nakup. Spletna stran mora podpirati plačila po povzetju in po predračunu, rastejo pa tudi plačila preko PayPala in direktna plačila s kreditnimi katicami Visa/Mastercard. Manjši delež obiskovalcev bo plačal tudi z mobilnimi rešitvami, kot je Moneta, ali kriptografskimi valutami, npr. Bitcoinom.

     

  6. Promocija

    Promocije se lotimo na več kanalih sinhrono, izpostavimo predvsem 1 izdelek/storitev, ki bo »vlečni konj« kampanje, izpostavimo še lastnosti, ki nas ločujejo od konkurence in delajo boljše. Za piko na i nam manjka še CTA oz. poziv k aktivnosti, ki naj bo zelo specifičen in časovno omejen. Kupci z nakupom pogosto radi odlagajo, zato jih moramo spodbuditi k takojšnjemu odzivu – k nakupu, oddaji podatkov, prenosu e-priročnika …

     

  7. Pomoč in podpora uporabnikom

     

    Pogosta vprašanja

    Pri pogostih in ponavljajočih se vprašanjih na podobne tematike je zelo eleganta rešitev FAQ ali odgovori na pogosta vprašanja, ki vam lahko prihranijo ure in ure odgovarjanja po telefonu in pisanja odgovorov na elektronsko pošto.

     

    Klepet v živo

    Klepet v živo (live chat, angl.) je odlična rešitev v primeru, ko imajo uporabniki veliko vprašanj, ne želite pa prejemati toliko klicev in elektronske pošte, ker gre za specifična vprašanja. S klepetom v živo primere rešujete instantno. V večini primerov je vzpostavitev hitra in enostavna. Morate pa se zavedati, da je tukaj potrebna stalna prisotnost, še posebno v urah, ko to obljubljate. Ena od boljši programskih rešitev s podporo je gotovo Zendesk na Zendesk.com.

     

    Podpora preko e-pošte

    V primeru, da gre za reševanje primerov, ki zahtevajo več časa in vključujejo npr. zunanje servise in podobne storitve, razmislite o Ticketing sistemu, kjer uporabnik, ki potrebuje pomoč, prejme svojo unikatno kodo primera, po opravljeni storitvi pa odda tudi mnenje oziroma oceni zadovoljstvo. Priporočamo, da za vprašanja oblikujete poseben obrazec s strukturo pošiljatelj / zadeva / sporočilo.
     

Še enkrat si odgovorite na ključna vprašanja:

  • Prodajam ustrezen, tržno zanimiv izdelek?
  • Sem dovolj prisoten na trgu in se pojavljam na pravih kanalih?
  • Je nakupni proces v moji spletni trgovini enostaven in intuitiven?
  • Izvajam dovolj promocijskih aktivnosti?
  • Sem dovolj ažuren pri svetovanju in pomoči kupcem?

 
Predlagamo, da posameznih točk ne izpuščate, saj je vsaka izmed njih pomembna in predstavlja recept za uspeh pri spletni prodaji, predvsem pa zagotavlja dobro uporabniško izkušnjo, povečuje verjetnost nakupa ter pripomore k ugledu vaše blagovne znamke.

Če pa kljub temu pridete v položaj, ko posameznega koraka ne boste znali ali zmogli rešiti sami, je pravi naslov Agencija Novelus d.o.o., ki s svojimi digitalnimi rešitvami pomaga številnim uspešnim spletnim trgovcem in drugim podjetjem. Za vsa vprašanja in informacije smo dosegljivi na e-naslovu info@novelus.digital ali telefonu 8 205 15 50.

 

Žiga Mlakar
Blaž Kukovič

 

VIRI:
https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/22762/4-Tips-for-Effective-Multi-Channel-Ecommerce.aspx#sm.00001msudmlctrep5us39h0r1td9d
https://www.entrepreneur.com/article/79002

 

Deli članek
Pusti komentar
Top