23. MAJ 2017

Kakšna bo dostava paketov v prihodnosti?

Ker se zavedamo, da stranke potrebujejo hitro in kakovostno storitev, nenehno skrbimo, da se razvijamo v koraku s časom. Ne počivamo in stalno izboljšujemo svoje storitve, saj sta v procesu paketne dostave modernizacija in avtomatizacija zelo pomembna dejavnika. Tako že izvajamo in načrtujemo kar nekaj dodatnih tehnoloških izboljšav procesa, ki jih bo omogočila tehnologija prihodnosti.

Dostava z droni

DPDgroup po novem na jugu Francije že dostavlja pakete s pomočjo drona, saj je od francoskega generalnega direktorata za civilno letalstvo (DGAC) družba prejela dovoljenje za tovrstno storitev. Zaenkrat je dostava z dronom dovoljena na 15 km dolgi komercialni liniji Saint–Maxim–La–Saint Beume–Pourries.

Dosežek je posledica sodelovanja pri izdelavi in testiranju dronov družbe DPDgroup s francoskim tehnološkim podjetjem Atechsys, ki se je pričelo leta 2014. Po številnih testiranjih, ki so zajemala predvsem potovanje drona na težje dosegljive lokacije (gore, otoki, ruralna področja …) in več kot 600 urah opravljenih letov, je septembra 2015 DPDgroup opravil preizkus in na 15-kilometrski razdalji prenesel 1,5 kg težak paket. Dostava z dronom predstavlja nov, inovativen in praktičen način dostave paketov na odročne in oddaljene kraje. Dron je idealna dostavna rešitev za tiste situacije, ko je dostava paketov po cesti zaradi neugodnih vremenskih razmer oziroma njihovih posledic otežena ali nemogoča. Dron bo vzletal in pristajal na točno določenem mestu, saj bo samo tako mogoče zagotoviti varen pristanek in prevzem paketa. Dron bo poganjalo šest električnih motorjev, ohišje pa bo narejeno iz karbonskih vlaken. Imel bo vgrajen GPS sistem in kamero za spremljanje v živo.

 

Dostava paketa z vozili brez voznika

Vozila brez voznika bi lahko pomenila ključno spremembo v transportnem poslu. Ker svetovna avtomobilska industrija pričakuje, da bodo do leta 2020 polsamostojni sistemi obvezni sestavni del novih modelov, pri DPD Nemčija, vodilnem ponudniku paketne dostave, pozorno spremljajo srednjeročne in dolgoročne posledice, ki bi jih lahko imela tovrstna tehnologija na paketno dostavo.

Čeprav danes paketna dostava že deluje z visoko stopnjo avtomatizacije, je ta večinoma omejena zgolj na določene operacije, saj ima človeški dejavnik še vedno odločilno vlogo v procesu. Zato je DPD Nemčija v sodelovanju z organizacijama FKA (Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH Aachen) in IKA (RWTH Aachen University’s Institut für Kraftfahrzeuge) ustvaril in analiziral scenarije potencialne uporabe koncepta avtomatiziranih vozil brez voznika, proučil pa je tudi časovni okvir, v katerem bi lahko koncept postal uporaben.

1. Transport (brez voznika) na dostavno območje

Dostavna pot (vožnja na lokacijo in povratek v skladišče) lahko vzame vozniku veliko časa. Polsamostojni sistem bi lahko prevzel nadzor (do hitrosti 60 km/h) nad vozilom, voznik pa bi se lahko ta čas ukvarjal s pripravo in optimizacijo poti. Polsamostojni sistem je sicer sedaj že na voljo v določenih avtomobilih višjega razreda, voznik pa lahko v vsakem trenutku prevzame nadzor nad vozilom. Še zanimivejši pa je sistem, v katerem bi vozila brez voznikov vozila v koloni za vozilom z voznikom (t. i. platooning). En sam voznik bi lahko s pomočjo platooninga na določeno lokacijo odpeljal kolono vozil. Ta način bo vsaj v tehničnem smislu kmalu na voljo.

2. Samostojno parkiranje v mestih

Včasih je v mestu, še posebej v mestnih središčih, težko najti parkirno mesto. Avtomatski parkirni asistent bi vozniku omogočil, da lahko izstopi iz vozila na lokaciji dostave, medtem pa bi prej aktivirani asistent sam poiskal parkirno mesto v bližini in vozilo tudi parkiral. Tehnologija samostojne vožnje z iskanjem parkirnega mesta naj bi bila na voljo do leta 2020.

3. Avtonomni pomagač v območjih za pešce

Avtonomni pomagač v območjih za pešce oz. vozilce na treh ali štirih kolesih bi pomagalo dostavnemu osebju pri dostavi paketov na območjih, namenjenih pešcem. Vozilo bi sledilo dostavljavcu v tempu hoje, natovorjeno pa bi bilo s 15–20 paketi.

4. Dostavno vozilo – mobilna postaja za prejem paketa

Mobilna postaja bi bila idealna rešitev v situacijah, ko želijo stranke najvišjo stopnjo fleksibilnosti. Mobilna postaja bi sama našla pot in se pripeljala na mesto dostave, stranka pa bi z njo komunicirala oz. prevzela paket s pomočjo mobilne aplikacije, prav tako bi stranka sama določila, kdaj želi prevzeti paket. Postaja bi lahko paket tudi prevzela – stranka bi skenirala paket, digitalno izbrala mesto dostave in vstavila paket v vozilo.

5. Popolna fleksibilnost z dostavnimi vozili brez voznika

Pri tej rešitvi je bistveno to, da bi stranka sama s pomočjo aplikacije pridobila poln nadzor nad dostavnim vozilom. Vozilo brez voznika bi samostojno dostavljalo pakete, storitev pa bi bila namenjena predvsem dostavljanju visokocenovnih izdelkov, pri katerih bi takšna metoda dostave še posebej prišla do izraza.

Sklepamo, da bo ”priročna tehnologija” vozil brez voznikov lahko igrala pomembno vlogo v zadnji fazi dostave (v zadnjih kilometrih) kot podpora dostavnemu osebju. Še posebej priročna naj bi bila ta tehnologija v mestih, potencialno pa tudi v fazi dostave, vendar naj vas nikar ne skrbijo dostave v prihodnosti, saj se v podjetju DPD zavedamo pomembnosti človeškega dejavnika!

Deli članek
Pusti komentar
Top